Sep 4, 2012

I Found LOVE

Assalamualaikum,hi!!
Pinjam tajuk cyanamoose sekejap boleh? Ehh, tapi I'm not falling love with Electrical Substation tau. 
(^_*)

Alhamdulillah..Subhanallah..semua yang berlaku ada hikmahnya. Hikmah yang baik atau buruk semuanya mengajar kita erti kehidupan untuk memperingati Dia. Yup, I'm not the best person dan tak layak pun nak cerita pasal religious. Cuma I want to share apa yang I rasa dan alami. Maybe boleh menjadi pengajaran untuk kita semua. Cheewah! Macam Ustazah Siti Nor Bahyah la pulak rasanya. Ok main petik je nama ustazah.

 Kesedihan dan kegembiraan kesemuaanya berlaku semuanya mengajar apa itu hidup. Dalam hidup yang penuh gembira sampai leka dan tak reti menghargai apa yang ada di sekeliling. Sentiasa rasa bahagia dan terlupa dengan Pengwujud alam semesta. Tapi bila diuji musibah yang sendiri rasa tertampar dan lebih tepat lagi rasa macam kena tendang tepat masuk gol kat padang bola tu, baru lah tersedar dan terasa sakit yang melampau. Baru perasan yang diri ni memang dah banyak sangat meninggalkan kewajiban dan terlalu banyak mendekati yang terlarang. Nauzubilah..
Bila dah dalam keadaan sedih memang tak ada tempat lain selain Dia tempat kita menagih ehsan simpati, merayu dan berharap. Betul lah kita ni bila dah susah baru nak ingat kat Dia macam dalam al Quran surah Yunus ayat 12. Astaghafirulahalazim.
Apa yang tak tahu entah kenapa bila musibah, kesedihan dan kekecewaan ni datang dalam keadaan sakit, perit dan terseksa tiba-tiba satu perasaan yang susah nak cakap datang. Rasa yang tak pernah rasa. Rasa aman kot? Tenang kot? Sebak kot? Entah lah..I sendiri tak tahu rasa ni macam mana, tapi mungkin satu petanda yang baik? Mungkin Dia nak tunjukkan sesuatu, tapi itu semua ketentuan Dia yang Maha Berkuasa. 

 InsyaAllah setelah apa yang terjadi, apa yang diharapkan hanya untuk terus mencari jalan menuju cinta sejati dan hakiki. Bak kata kawanku "Cinta yang CONFIRM tak kan tinggalkan kita" InsyaAllah..


“Our Lord!” (they say), “Let not our hearts deviate now after Thou hast guided us, but grant us mercy from Thine own Presence; for Thou art the Grantor of bounties without measure. (8) “Our Lord! Thou art He that will gather mankind Together against a day about which there is no doubt; for God never fails in His promise.” (9) (3:8-9)


 

No comments:

Post a Comment

Please take a little time to comment but don't forget to state your name, at least your nick name to easy for me address you!!